3 عامل که رنج جدايي را کاهش مي‌دهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام.خوشحالم که به وبلاگ من سرزدید..

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 114

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 360
:: بازدید سال : 944
:: بازدید کلی : 46866

RSS

Powered By
loxblog.Com

درباره سلامتی جسمی روانی و اجتماعی زنان

3 عامل که رنج جدايي را کاهش مي‌دهد
چهار شنبه 2 اسفند 1391 ساعت 9:28 | بازدید : 376 | نوشته ‌شده به دست زویا | ( نظرات )


۱) شبکه حمايتي دوستان، خانواده و...
حضور خانواده و دوستان و تمايل شما براي کمک گرفتن از آن ها و توانايي آن ها براي کمک کردن از نکات مؤثر است، در صورت دارا بودن شبکه حمايتي مي توانيد:

- در موقع نياز کسي را کنار خود داشته باشيد.

- دوستان و خانواده مي توانند به حرف هايتان گوش کنند بدون اين که سعي داشته باشند احساسات ناشي از فقدان و جدايي همسر سابق تان (غم و اندوه) را کوچک و بي اهميت جلوه دهند.

- دوستان و خانواده مي توانند با گوش کردن به احساسات، عقايد و نيازهايتان پذيراي شما باشند. طرح موارد ذکرشده از طرفي براي افزايش آگاهي خانواده افراد طلاق گرفته مهم است تا زمينه هاي مناسب را فراهم کنند و از طرف ديگر براي افراد طلاق گرفته نيز مهم است تا اگر با نبود اين موارد مواجهند، آن را به عنوان چالشي در نظر بگيرند که نياز به توجه و اصلاح دارد.


۲) نگرش واقع بينانه نسبت به خود و موضوع طلاق
داشتن نگرش واقع بينانه نسبت به موضوع طلاق مهم است. آگاهي و پذيرفتن اين امر که جدايي، الزاماً شکست نيست، بلکه تغيير شرايط است و فرد براي تجربه اي تازه آماده مي شود. داشتن چنين نگرشي نسبت به طلاق راهي است براي شروع يک نقشه عملي که مشکلات و موانع پيش روي شما را نشان مي دهد و به شما مي گويد از کجا بايد شروع کنيد.

 

۳ ) احساس مسئوليت

 

ممکن است بعد از جدايي، احساس انزوا و تنهايي و احساس بي ارزشي و درک نشدن را تجربه کنيد، از سوي ديگر همسري نداريد که او را مسبب اين احساسات ناخوشايند بدانيد. اگر بخواهيد کسي حرف شما را بفهمد، درک تان کند و حمايت تان کند بايد مسئوليت احساسات، رفتارها و افکارتان را بر عهده بگيريد و براي تغيير شرايط اقدام کنيد. اين نگرش، پادزهري در برابر افسردگي و نااميدي است. احساس مسئوليت، زمينه افزايش اعتماد به نفس را فراهم و افراد را از حالت قرباني بودن خارج مي کند. داشتن احساس مسئوليت و نگرش واقع بينانه نسبت به جدايي باعث مي شود که تسليم بخت و اقبال نباشيم. يادمان باشد که ما قرباني نيازها، رفتارها، افکار و احساسات خودمان هستيم.

 




:: برچسب‌ها: divorce , روانشناسی بعداز طلاق , حمایت روانی , جدایی ازهمسر , آثارطلاق , چالشها , طلاق , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
م ح م د در تاریخ : 1391/12/2/3 - - گفته است :
سلام زویا، خوبی؟
مقوله جدایی،به لحاظ مختلفی قابل بحثه، که من فکر میکنم هر دو طرف بعد از گذشت زمان لازم با وارد شدن به دوره جدید زندگی در مواجهه با برخی مسائلی که پیش یایشان قرار میگیرد تازه متوجه میشوند که چه کار اشتباهی کرده اند وای کاش میشدگامی به عقب برداشت و همان زندگی با مشقاتی که داشت را اصلاح وادامه مسیر میداد.البته این در زمان خودش حاصل میگردد وقبل از آن طرفین ومخصوصا آقایان به دنبال بر هم زدن آرامش دیگری اند. واما بعد از جدایی حتما به این نکته توجه داشته باشیم که بار مسولیت افزایش یافته ومخصوصا زن ممکن است در ورطه ای دچار شود که منتهای آن یک کلمه است وآن هم نابودی وهمین...لذا قبل از بروز این مسئله که دیگر برای آن جای برگشتی نیست تامل به این نکته که برای عدم فنا شدن چاره اندیشید ،ساده ترین وجامعترین وپاسخگوترین راه ممکنه برای نجات قبل از فنا،یک کلمه است و آنهم## سالم زیستن##... آری فقط انتخاب این مسیراست که برآلام روحی انسان آرامشی زیبایی را هدیه خواهد داد.وباز به نظر اینجانب حقیر یکی ازموثرترین ومفیدترین کلیدابزارهای سالم زیستن که در پیش روی ماست ودر طی زمان آزمایش خودش راهم پس داده است پناه بردن به دامن خدا وحرکت در مسیر سالمی که امر الهی در آن نمود خواهد داشت.ما ادمها اگر همان اندازه که برای موبایلمان ارزش قائلیم وبه آن عشق میورزیم و معتقدیم که خیلی از جاهها کارمان را راه می اندازد... به همان اندازه برای خالق محبوبمان ارزش قائل شویم. مطمئنا در مسیری که زندگی میکنیم دچار لغزش وگمراهی نخواهیم شد .حال آخرتمان که چه خواهد شد پیشکش...
البته ورزش.خانواده . دوستان خوب هم گزینه های خوبی اند بعداز تصمیم برای سالم زیستن در پناه محبوب...
همه دردسرها از جایی شروع میشه که فکر میکنیم ما صحیحتر فکر میکنیم وواقعا بدون تامل درمضامین دینی و پذیرش آنچه آمده است...تصمیمگیری مینماییم.
ای کاش در هیچ جای دنیا جدایی صورت نگیره که ما اینقدر مجبور نباشیم برای زندگیمان وسلامتی روحی روانیمان بیچارگی بکشیم.وبازچه بسا سخت تر زمانی که طفلی هم قربانی این مسیر شود...حرف زیا دارم اما بسه.
شرمنده که باحرفهای ناپخته ام سرت رو درد آوردم..اینم یه حدیث ازامیرالمومنین (ع):توکل به خدا بهترین تکیه گاه،بهترین عمل ودژ حکمت وبی نیازی ارزشمندی است برای کسی که به آن اعتماد داشته باشد.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: